Voi face tot posibilul pentru a-mi demonstra nevinovatia

În urma primei decizii anunţate azi de judecătorii de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în cazul dosarului în care sunt acuzat, declar că mă consider total nedpretăţit şi voi face tot posibilul pentru a-mi demonstra nevinovăţia.

Am parcurs perioada procesului având convingerea că justiţia din România funcţionează şi că îmi va acorda dreptate în faţa încercărilor procurorilor de mă scoate din viaţa publică şi politică.

Din păcate, primisem avertizări anterioare că este vorba un dosar politic, că sentinţa era de multă vreme stabilită, iar procesul a fost doar o formalitate.

Întregul dosar se bazează pe declaraţiile mincionoase ale unui individ cu multe dosare penale şi numeroase denunţuri la activ, Tiberiu Urdăreanu – un instrument al procurorilor de câţiva ani buni. În afara spuselor acestei persoane că mi-ar fi oferit bani, în 2013, pentru a-i prezenta o autoritate publică, pe Gheorghe Nichita, primarul Iaşiului, nu există alte dovezi, de nicio formă (înregistrări audio/video, martori, extrase de cont etc.) În timpul procesului denunţătorul şi-a schimbat povestea declarând că „nu mai ştie câţi bani mi-a dat, când sau de unde îi avea”. Mai mult, procurorii au făcut numeroase presiuni asupra martorilor din dosar, atât a celor de la Braşov, cât şi a primarului Nichita căruia i s-a cerut „să dea un ministru” ca să scape de alte acuzaţii.

Procurorii nu s-au străduit să aducă nicio probă concretă, iar din declaraţiile martorilor nu există nicio legătură directă care să justifice acuzaţia de trafic de influenţă care mi se aduce.

Dacă până acum am înţeles să respect principiul confidenţialităţii şi să am un anumit comportament, cred că, de acum înainte, opinia publică trebuie să fie corect informată şi de aceea voi reveni cu prezentarea informaţiilor din dosar, extrem de subţire, din toate punctele de vedere.

În aceste condiţii, declar, încă o dată, că această primă decizie este complet nedreaptă şi nu are niciun fundament juridic. Nu pot să cred că există astfel de hotărâri într-o ţară democratică, membră a Uniunii Europene.

Am ocupat de trei ori funcţia de ministru şi am fost mulţi ani parlamentar. În ciuda anumitor încercări de a-mi denigra imaginea, niciodată nu au existat suspiciuni bazate pe dovezi reale asupra activităţii mele profesionale.

Încă dinaintea retragerii din viaţa publică, produsă la începutul anului 2016, am primit mai multe informaţii că reprezint unul din „obiectivele” procurorilor şi că depun toate eforturile pentru a-mi găsi o acuzaţie.

Înţeleg foarte bine contextul politic din ultimii ani şi încercarea de a scăpa de anumiţi oameni care au avut activitate publică, dar nu voi accepta niciodată să fiu nedreptăţit de un sistem complet subordonat altor interese.

Prin avocatul meu, astăzi, 26 mai, la ora 15.30, deja am atacat această decizie şi voi continua să-mi demonstrez nevinovăţia cu speranţa că justiţia românească îşi va face datoria. În acelaşi timp, mă voi adresa tuturor instituţiilor internaţionale pentru a-mi face dreptate dacă în România nu mai este posibil acest lucru.

Explore posts in the same categories: Semnal de alarma

10 comentarii pe “Voi face tot posibilul pentru a-mi demonstra nevinovatia”


  1. […] Niță scrie, pe blogul său, după această decizie, că ”declar că mă consider total […]

  2. Mihnea Cerada Says:

    Domnule Ministru, am avut onoarea sa lucrez cu Dvs in urma cu multi ani, ca subaltern. Desi nu am interactionat niciodata direct cu Dvs, v-am perceput ca un adevarat profesionist, foarte sever insa corect. Am apreciat in mod deosebit faptul ca ati preferat sa va inconjurati de profesionisti iar nu de „pilosi” sau „politruci in devenire”. Va urez succes …sunt convins ca o sa va demonstrati nevinovatia. Mihnea Cerada

  3. Ion Says:

    Abuzul, minciuna, opresiunea trebuie să înceteze! Mai există un stat de drept oare??? Curaj! Suntem de partea dvs. și a adevărului.

  4. Stefan dumitru Bruma Says:

    MULT SUSCES..! Sunt alături si la asentimentul Dv”!

    Trimis de pe iPhone‑ul meu

  5. George N Says:

    Ca jurnalist v-am criticat de multe ori si pe Dvs si mai ales actiunile partidului Dvs. Insa precum am scris mai demult sunteti „un om de la tara corect si devotat”. Am urmarit procesul Dvs….ceva mai patetic si mai subuman nu mi-a fost dat sa vad in viata mea – interlopul denuntator se incurcase de trei ori in minciuni in mai putin de doua minute. Va urez sincer putere si dreptatea sa fie de partea Dvs. VREAU SA-I VAD CONDAMNATI PE AIA CARE AU VANDAT TARA, AUTOSTRAZILE, MARILE COMPANII IAR NU PE NI RAZBUNARI POLITICE, CULMEA ASUPRA UNOR OAMENI CARE SUNT CORECTI SI AU FACUT MULT BINE. PS. AM FOST LA #REZIST INSA NU AM STRICAT IMPOTRIVA DVS PT CA STIU TOATE ACTIUNILE DVS UMANITARE SI CAT ATI MUNCIT.

    Acum regret perioada in care v-am criticat. George

  6. Ana si Constantin Says:

    M-ati ajutat atat de mult cu copilul meu bolnav de cancer…mi-ati spus ca aveti un copil pentru care v-ati da viata si ca ma intelegeti…..am cunoscut-o si pe sotia dvs, o femeie atat de muncitoare – o vad in fiecare sambata si duminica muncind si atat de modesta incat niciodata nu ai fi spus ca e o sotie de politician….Mi se pare aberant si grosolan ce vi se intampla …va urez putere pt dvs si familia dvs si sa va amute Dumnezeu. Stiti ca sunt o femeie simpla insa vad ca oamenii valorosi sunt umiliti iar golanii isi fac de cap cum vor…..noi restul murim de foame….iar acei cativa care au facut bine acum sunt umiliti pe nedrept. Imi pare rau. Sunt alaturi de dumneavoastra si sunt convinsa ca o sa va demonstrati nevinovatia. Ce se intampla cu tara asta? Ne omoram intre noi, suntem din ce in ce mai saraci….insa nu e corect sa fie abuzati niste oameni care au muncit si creat ceva in tara asta. Va sunt recunoascatoare pentru bunatatea dvs. Anica si Constantin

  7. Janos Berczeni Says:

    Sunteti unul dintre cei mai valorosi oameni pe care i-am intalnit si un foarte bun profesionist. Mi-ati fost profesor la Universitate…acelea au fost cele mai interesante cursuri pt ca ne vorbeati din experienta Dvs vasta si aveati incredere ca in fiecare din noi exista ceva aparte sivaloros. Va urez succes, cred in nevinovatia dvs. Janos

  8. LL.A Says:

    cand am vazut cine e denuntatorul am stiut ca totul e un mare rahat…adica unul multimilionar care de 20 de ani face o groaza de bani cu statul, e toata ziua prin vacante exotice, cu dosare fara numar, fara numar zice povesti despre tot felul de politicieni….si mai e si liber…Ce dracu asta iarna eram un bou care urla aiurea…..am fost in PSD apoi la PDL si v-am acuzat in 2009 de pierderea alegerilor…dar de departe sunteti cel mai corect politician cu care am lucrat..ati fost singurul care a zis CVul bun inseamna promovare si nu ati lucrat din care stiu niciodata cu pile, pilele pilelor, amantele pilelor: pt asta jos palaria! si tot respectul ca nu ati transformat PSD BV in partid de familie. Nu v-am vazut niciodata nevasta, fiica sau alte rubedenii nici la partid si nici la vreo chermeza de context, vreun club sau alte lalaieli de imagine…..ar trebui multi sa va ia exemplul de modestie si corectitudine…..PS intoareti-va Domnule in politica pt ca aveti ceva de spus.Succes LL.A

  9. Un cretin platitor de taxe, fara contracte cu statul Says:

    Oh happy day! S-a facut dreptate! Ma plec cu piosenie, respect si consideratiune in fata domnului denuntator, un multimiliardar din banii Romanicii si contracte cu statul, dar care e un om bun si corect. A fost trimis de Dumnezeu pe Pamant sa faca dreptate si sa ne arate noua supusilor umili lumina, dreptatea, libertatea, calea de urmat, fericirea. Intrebare: povestile sunt scrise de la Monte Carlo sau de la Saint Tropez? De pe un yacht sau din Mercedes? Nu de alta dar acum, duminica dupa „ameaza”eu lucrez in loc sa stau cu copilul nou nascut si cu frumoasa mea sotie ca sa-mi platesc taxele….ca deh nu-s asa de destept sa fiu multimiliardar din contracte cu statul……..ce puteeeee!!!

  10. Liliana Says:

    Domnule Nita, va cunosc activitatea din partid inca de la infiintare. Fiti convins ca, munca de peste 20 de ani si rezultatele obtinute nu le poate anula nimeni, indiferent de cata nedreptate vi se aduce.
    Va sustin cu tarie in demersul d-voastra pentru demonstrarea adevarului.

    Timpul va demonstra cata dreptate este in vorbele lui Nicolae Iorga:

    „Cine ți-a făcut o nedreptate nu rămâne cu o datorie față de tine, ci cu o pierdere față de el însuși.”

    Liliana


Lasă un răspuns

