Romania nu are strategie pentru brandul de tara

Ba mai mult, are o contrastrategie! Brandul de țară sau ce este numai ”al nostru” (cum spune sloganul campaniei ”Brâncuși este al meu”) nu preocupă pe nimeni la ora actuală.

Întotdeauna am crezut că românii au o problemă de încredere în capacitățile lor, dar au și o problemă de a fi proactivi (cele două merg de altfel mână în mână). În ultima perioadă însă, pare că nu ne mai iese nimic – nici în sport, nici economic, foarte rar cultural sau prea puțin promovat.

Unii ar spune că trecem printr-o perioadă proastă. Eu consider că este însă consecința acțiunilor celor care iau decizii majore în ultimii ani.

Aș începe cu un semnal de alarmă cu privire la cea mai neinspirată decizie – schimbarea legii privind desfășurarea campaniei electorale. Ultima a suscitat interesul unui număr extraordinar de mic de alegători (în condițiile în care, de obicei, localele se bucură de cel mai mare interes). Noile condiții au dus la o pasivitate de speriat a alegătorilor, mai ales în orașele mari unde a fost votat partidul (vezi exemplul Bucureștiului) sau primarul în funcție. Activul de partid/simpatizanții nu au mai ieșit pe stradă să-și susțină candidatul în care au încredere, nu s-au mai manifestat public etc.

Din punctul meu de vedere, pentru un popor neobișnuit cu acțiunile în stradă, luptător fără continuitate și consistență în a-și susține ideile, campania electorală reprezintă o modalitate de ”exersare” a unor astfel de exerciții publice. Nu degeaba sau nu doar pentru show, americanii au alegeri în majoritatea timpului.

Putem trece și la alte domenii care ar trebui incluse printre elementele care pot contribui la brandul de țară. Sportul (vine imediat după politică la noi) pare că și-a epuizat resursele și nu ne mai aduce rezultate. Avem o strategie? Nu sau, cel puțin, nu încă. Mai mult, nici liderii de opinie – parlamentari, reprezentanți ai Guvernului sau ai altor instituții etc. – nu se străduiesc să promoveze acest domeniu prin participarea la evenimentele sportive sau prin simpla practicare a acestuia.

Economic, nu știu dacă putem să mai trecem ceva pe lista brandului de țară. Este drept, se promovează mai mult micile afaceri, conceptul de antreprenoriat, dar se pun total sub tăcere domenii cum sunt energia sau turismul în care România poate excela și își poate demonstra importanța și, de ce nu, puterea pe plan internațional.

Cultural, sunt puține lucruri promovate care produc emoție cu adevărat. De ce? Pentru că ne pasă prea puțin.

Cine este de vină?! Am putea spune că noi toți, dar nu poți să nu observi că, prin diferitele acțiuni făcute de anumite instituții ale statului, se descurajează opiniile și acțiunile publice care pot produce impact/emoție de masă. Se promovează dezinteresul, pasivitatea, opinia cu măsură, se promovează un stil de comunicare ”tăcut”, neimplicat care nu poate duce la performanță în niciun domeniu, dar care susține manipularea majorității.

Anunțuri
Explore posts in the same categories: Semnal de alarma

Etichete: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: