FMI face politică… în stil PD-L

O misiune comună a Fondului Monetar Internațional, Comisiei Europene și Băncii Mondiale se află în această perioadă în țară pentru a evalua modul în care a funcționat acordul cu România.

Tot în aceste zile, liderii PD-L s-au întrecut în declarații politice prin care anunță că vor crește salariile și pensiile din aprilie. Această declarație populistă face parte din seria încercărilor PD-L de a se regrupa după protestele din stradă. Și putem vedea cu toții acțiunile de distragere a atenției (rechemarea lui Arafat la minister, premierul Boc servind ceai sinistraților, redeschiderea cazului Adrian Năstase etc.)

Sunt convins însă că nimeni nu-l poate crede pe Frunzăverde când anunță că PD-L ”l-a mandatat” pe premierul Boc să negociere cu FMI mărirea pensiilor și salariilor. Nici măcar colegii lui de partid! Ca urmare, Sulfina Barbu s-a arătat sceptică.

Este și normal în condițiile în care FMI estima, în toamna trecută, o creștere economică de 1,9-2%, iar pentru anul acesta estimarea a scăzut la 1,3-1,5%. În plus, în ultima scrisoare de intenție s-a stabilit ca salariile și pensiile să rămână înghețate.

Cu toate acestea, în tot haosul declarațiilor populiste lansate ieri de PD-L, FMI, prin vocea lui Jeffrey Franks, a decis să nu clarifice lucrurile și să facă puțină politică. Întrebat dacă este posibilă o creștere chiar și cu 5% a salariilor, Franks s-a lansat în teorii metaforice din care se înțelege că dacă am aveam bani, am putea face asta, dacă nu, nu.

Dar România nu are bani! Și FMI recunoaște. Recunoaște și președintele Traian Băsescu care în ultimul discurs a spus că va fi mult mai greu în cea de-a doua parte a anului 2012, pentru România și pentru toată Europa.
Îngrijorat de faptul că investițiile străine vor scădea dramatic, Traian Băsescu și Emil Boc au realizat că una din soluții pentru țara noastră o reprezintă relansarea IMM-urilor.

În 2009, am spus că, sprijinite, IMM-urile pot fi cea mai bună unealtă anticriză a unui guvern întrucât sunt flexibile, se adaptează ușor, creează locuri de muncă etc.
Ce a făcut guvernul Boc? Nimic sau, cel puțin, nimic bun. Ce a făcut FMI? Nimic sau, cel puțin, nimic eficient pentru IMM-urile din România.

Creditarea a rămas blocată. S-a încercat ceva prin cardul Kogălniceanu dar, aplicat în stilul românesc birocratic, rezultatele sunt ridicole. Accesarea fondurilor europene durează tot peste jumătate de an etc. Aceeași lipsă de interes și pentru posibile facilități oferite la angajare. Guvernul și președintele se comportă ca și cum abia acum realizează că România are nevoie de locuri de muncă.

Sper că, de data aceasta, guvernul și președintele vor negocia serios cu FMI și vor lua măsuri reale pentru IMM-uri și pentru întreaga economie românească, măsuri care să producă efecte de multiplicare și să nu se limiteze doar la tăieri.

Anunțuri
Explore posts in the same categories: Economie

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

12 comentarii pe “FMI face politică… în stil PD-L”


  1. cu cine sa negocieze cu functionarul basist de la fmi care se tine de petreceri?trebuie de urgenta instiintata conducerea fmi de ce face acest franks in romania!

  2. Reni Says:

    Dl .Vicepresedinte, ca in bancul cu Radio Erevan – cu scuzele de rigoare pentru poporul armean – nici IMM nu am ajutat, dar si ce am avut am dat si dam, dam la altii nu cumva sa mai ramina ceva pe aici.
    Off-topic, am trimis un mail catre dvs referitor la aceste negocieri in genunchi cu FMI

  3. Aya Says:

    GREVA PARLAMENTARA PRESUPUNE CA OPOZITIA SA NU FACA NOMINALIZARI PENTRU BIROURILE PERMANENTE

    Astazi incepe sesiunea parlamentara si tot astazi grupurile partidelor parlamentare ar trebui sa faca nominalizari pentru posturile care le revin in Birourile permanente din camera Deputatilor si Senat, conform algoritmului.

    Opozitia a anuntat greva parlamentara, specificand foarte clar ca acest lucru presupune neparticiparea la sedintele Birourilor permanente, la ale plenului si ale comisiilor.
    Pentru ca aceasta greva sa fie coerenta si sa aiba urmarile scontate, Opozitia NU trebuie sa faca nominalizari pentru posturile care ii revin, conform algoritmului, in Birourile
    permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului.
    ACELE POSTURI NU POT FI OCUPAT DE PUTERE.

    NUMAI IN ACESTE CONDITII orice actiune a Puterii in Parlament va fi total lipsita de legitimitate.
    Mai mult:
    Puterea NU va putea lua decizii legale- si orice va intreprinde va deveni nu doar contestabil, dar si fara suport legal (deci, fara efecte)- este inutil sa detaliez, de ce.
    Le place sau nu le place celor de la Putere, cadrul legal din Romania este democratic.
    Pana acum, Puterea, desi a incalcat democratia, S-A FOLOSIT de cadrul legal democratic pentru a-si legitima, intern si extern, demersurile abuzive.

    Daca Opozitia face nominalizari in Birourile permanente dar reprezentatii ei nu se prezinta la sedinte, Puterea continua sa functioneze legitim la nivel parlamentar, pe principiul majoritatii.

    Sa se adune cei aflati la putere, sa se aleaga intre ei (evident, conform algoritmului) si sa vada daca pot functiona FARA ca opozitia sa aiba reprezentanti in forurile de conducere ale camerelor Parlamentului.

    Este evident ca doar astfel poate fi pusa presiunea necesara pe Putere.

    Repet, daca Opozitia va face nominalzari pentru Birourile permanente, va legitima viitoarele actiuni ale Puterii chiar daca nu se va prezenta la sedinte.

    In conditiile in care Opozitia nu face nominalizari pentru Birourile permanente, desi ramane prezenta in Parlament- aspect obligatoriu pentru a se putea pune REAL presiune pe Putere, nu doar la nivel simbolic (actuala putere nu este sensibila la simbolistica, neavand valori si repere)- pune guvernanta in situatia de negitimitate a demersurilor.

  4. Aya Says:

    COMPLETARE

    DACA OPOZITIA NU FACE NOMINALIZARI PENTRU BIROURILE PERMANENTE SE CREEAZA O NOUA SITUATIE DE INVALIDARE A DECIZIILOR PUTERII IN PARLAMENT

    Cunosc decizia (aberanta) a Curtii Constitutionale conform careia Birourile Permanente pot functiona indiferent de membrii PREZENTI la sedintele lor.

    Prin solutia propusa acum s-ar crea o dituatie complet diferita fata de cea asupra careia s-a pronuntat Curtea Constitutionala.

    Daca Opozitia NU isi nominalizeaza membri in Birourile permanente (ca expresie a grevei parlamentare) Birourile permanente NU sunt complete.
    Deci, NU este situatia pentru care s-a pronuntat Curtea Constitutionala.

    Curtea Constitutionala a dat solutia pentru situatia in care Birourile permanente sunt complete (dar membrii nu se prezinta la sedinte), nicidecum pentru cea in care pe posturile care revin Opozitiei, conform algoritmului, nu au fost facute nominalizari in debutul sesiunii parlamentare.
    Pe cale de consecinta, TOATE deciziile puterii sunt contestabile in aceasta noua situatie, chiar la Curtea Constitutionala.

    Dupa ce Puterea isi nominalizeaza oamenii in Birourile permanente, Opozitia se poate adresa Cuertii Constitutionale semnalandu-i noua situatie si ilegitimitatea actiunii parlamentare a Puterii.
    Sa se pronunte din nou Curtea Constitutionala asupra acestei NOI situatii.
    Ma indoiesc ca va da castig de cauza Puterii!
    In al doilea rand, nefiind facute nominalizari, apare si problema de legitimitate “morala” a Puterii de a lua decizii.

  5. Reni Says:

    http://www.jurnalul.ro/economia/fmi-cere-reintroducerea-distributiilor-electrica-pe-lista-privatizarilor-603053.htm

    Nimic surprinzator in pozitia FMI, in acest articol excelent semnat de Daniel Ionascu se poate vedea cum se externalizeaza profitul societatilor romanesti…mai cumperi niste vechituri cu pret de 5 ori mai mare, mai gasesti ceva inventiv….hop….banii au fugit din Romania catre patria-muma.

  6. Reni Says:

    Eu zic….nu dau cu parul in Guvern, mai bine sa vindem tot, sa vindem distributiile de energie, sa vindem si Transgaz, sa vindem si Transelectrica, sa vindem toate monopolurile naturale…asa vom castiga in negocieri cu FMI si Comisia EU amanarea liberalizarii pretului la energie si gaze.
    Altfel Guvernul nu poate negocia…numai asa stie Guvernul PDL
    Doar vom putea tine mai usor in friu pretul de cost elaborat de un concern privat european decit propriile companii nationale detinute de stat.
    Asa ne invata FMI care stie ce spune, are vasta experienta in America de Sud pe Mercosur, doar FMI putea face ca o tara OPEC – Venezuela – sa aiba aspiratii comuniste, nu socialiste ci comuniste de-a dreptul. Este meritul FMI in intregime. Urmeaza Romania.

    http://www.adevarul.ro/financiar/Energia_incinge_spiritele_intre_Guvern_si_FMI_0_638336640.html

  7. Mircea Hamza Says:

    Eu cred ca e vorba despre un aspect de comunicare. Vezi si „Viermii si lipsa de comunicare” la http://mirceahamza.com/?p=1891.

  8. Reni Says:

    Extras din cererile FMI referitor la companiile din energie. Grupul III arata cererile pentru privatizare strategica pentru Distributia electrica si productia pe carbune

    Our planned privatization actions are as follows:

    The first group of companies to be offered by end-April 2012 includes: i) Oltchim (sale of remaining public shares to strategic investor), ii) ii) Transelectrica (SPO of a 15 percent stake plus a later capital increase of about 12 percent), iii) Transgaz (SPO of a 15 percent stake); iv) Posta Romana (minority stake), v) Cuprumin (full privatization), and vi) CNH (sell viable mines to strategic investor).

    The second group of companies includes i), ii) Romgaz (IPO of a 15 percent stake), iii) Electro Serv (majority privatization of company created by the merger of Transilvania Sud, Transilvania Nord, and Muntenia Nord), and; and iv) Tarom (IPO of 20 percent). Appointment of transaction advisors for this group will be completed by April 2012.

    The third group comprises i) Hidroelectrica (IPO of 10 percent to increase capital); ii) Electrica Serv (majority privatization of all remaining regional companies); iii) Nuclearelectrica (IPO of at least 10 percent via capital increase); iv) S.C. Electrica Furnizare S.A. (including the supply activity transferred from SC Electrica SA, majority privatization); v) the three remaining Electrica distribution subsidiaries ([majority] privatization); and vi) CFR Marfă (majority privatization). Appointment of legal advisors for this group will be concluded by end-April.

    The following companies will be offered for privatization by end-December 2012/early 2013: (i) the new energy producer Hunedoara, to be created by April 2012 by merging the power plants in Paroşeni and Mintia and purchasing the four viable mines of CNH (majority privatization), (ii) the new energy producer Oltenia to be created by merging SNLO and the three energy complexes in Craiova, Rovinari and Turceni (majority privatization), and (iii) Elcen Bucuresti (majority privatization).

  9. Aya Says:

    TRAIAN BASESCU ESTE:
    1. TRAFICANT INTERNATIONAL (TROC DIAMANTE- ARMAMENT);
    2. TRADATOR (CONFORM COD PENAL, Titlul I, art. 155);
    3. CEL CARE EXERCITA, IN NUME PERSONAL, SUVERANITATEA ROMANIEI (FAPTA CE INCALCA EXPLICIT ART. 2 DIN CONSTITUTIE)

    Detaliere:
    1. In perioada in care Basescu era seful agentiei NAVROM din Anvers, acolo se desfasura unul dintre cele mai “speciale” schimburi: diamante- armament.
    Mai exact, in perioada in care Traian Basescu a fost seful agentiei NAVROM, sub acoperirea acesteia se desfasurau negocierile pentru schimbul “diamante- armament”, ceea ce se circumscrise marii criminalitati organizate transfrontaliere.

    Cel care a desfasurat aceste “negocieri” (fapta intrand, repet, in “aria” marii criminaligtati transforntaliere organizate) sub acoperirea agentiei NAVROM din Anvers a fost Traian Basescu (in perioada in care a fost seful numitei agentii).

    Sunt foarte putini specialisti (asta sunt, indiferent de context) care cunosc echivalentele diamante-armament.
    Sunt si mai rari cei care cunosc caile traficului, dealerii si care pot realiza respectivele negocieri (cu un profit pentru intermediere, desigur). Traian Basescu face parte “din mana de specialisti la nivel mondial- asa cum s-a spus de cei care mi-au dat aceasta informatie certa.
    (A fi “specialist” in astfel de operatiuni si a le desfasura nu inseamna ceva de lauda- caci corespund implicarii directe in marea criminalitate organizata transfrontaliera, faptele penale de gen fiind de extrema gravitate).

    Sub acoperirea agentiei NAVROM de la Anvers nu se desfasurau acele “schimburi speciale” pentru Romania (mai exact, nu numai) dar, cu precadere, pentru zonele aflate in conflict si care prezentau risc pentru securitatea regionala/internationala (cazand sub incidenta unor anumite rezolutii ale Consiliului de Securitate al ONU). De asemenea, “schimburile speciale” respective erau desfasurate in beneficial unor grupari criminale (unele monitorizate international).

    In perioada in care Traian Basescu era seful agentiei NAVROM din Anvers, Romania producea deja (din 1974, mai exact) diamante industriale de o exceptionala calitate in cadrul FABRICII DE DIAMANTE SINTETICE DACIA (care, postdecembrist, avea sa se numeasca RAMI DACIA- calitatea diamantelor industriale romanesti mentinandu-se). ROMANIA ERA SINGURUL PRODUCATOR de diamante industriale din Europa (si a continuat sa fie unicul producator- cel putin pana in 2005- in perioada postdecembrista).

    In perioada (mai exact SI in perioada) in care Traian Basescu era seful agentiei NAVROM din Anvers, oficial, diamantele industriale produse de “Fabrica de diamante sintetice DACIA” erau destinate, in mare parte, fabricarii sapelor si coroanelor de foraj. Diamantele erau asamblate – fabricandu-se sape si coroane de foraj- la IFLGS (care, postdecembrist, avea sa se numeasca FORADEX; postdecembrist, Foradex avea sa deschida si o filiala in Luxemburg; dar asta este o alta discutie).

    Neoficial, o parte din diamantele (repet, de mare calitate) produse de “Fabrica de diamante sintetice Dacia” ajungeau, (cel putin) in perioada in care Traian Basescu era seful agentiei NAVROM din Anvers, pe piata neagra belgiana a pietrelor pretioase (una dintre cele mai importante- daca nu cumva cea mai importanta din Europa).
    Printr-o operatiune “bine strunita” acestea erau intoarse, cu mare profit, ca parte a trocului diamante- armament desfasurat (negociat) sub acoperirea agentia NAVROM din Anvers. .

    La Bucuresti, serviciile armatei (sau, mai bune spus, unele personaje din serviciile armatei) nu erau defel straine de ceea ce facea Traian Basescu al Anvers (toate operatiunile care presupuneau diamantele, inclusiv cele industriale, care se produceau la Bucuresti, erau controlate de serviciile respective- si cunoscute doar de anumite personaje, lucru important)
    DAR
    Ceea ce a facut Basescu la Anvers, coordonand direct si realizand (negocierile pentru) traficul diamante-armament sub acoperirea agentiei NAVROM se incadreaza nemijlocit la marea criminalitate transfrontaliera.
    Conteaza foarte putin, din perspectiva individuala, ca era o “operatiune” cunoscuta de (anumite personaje din) serviciile armatei.
    Astfel de operatiuni nu au fost vreodata “legalizate” nici in Romania nici in alte parti. Daca operatiunea este descoperita, oficialitatile nu vor recunoaste ca aveau cunostinta de ea, iar cel aflat “la inaintare” va plati personal pentru implicare in criminalitatea transfrontaliera.
    IN PLUS
    Nu trebuie sa aiba cineva foarte multa imaginatie pentru a realiza ca Traian Basescu NU a facut acele “negocieri” diamante- armament rezumandu-se la salariul sau oficial! “Specialistul” Traian Basescu, in astfel de schimburi din categoria marii criminalitati organizate transfrontaliere era specializat si in comisioane (imensa suma pe care Traian Basescu a afirmat ca o detinea in decembrie 1989 avea ca provenienta, in cea mai mare parte, comisioanele individuala obntinute la Anvers in urma negocierilor privind schimbul ilicit “diamante- armament”; dar si asta este tot o alta discutie).

    PE SCURT:
    TRAIAN BASESCU SE FACE VINOVAT DE IMPLICARE DIRECTA IN MAREA CRIMINALITATE ORGANIZATA TRANSFRONTALIERA PRIN FAPTUL CA, IN PERIOADA IN CARE A FOST SEFUL AGENTIEI “NAVROM” DIN ANVERS. SI SUB ACOPERIREA ACESTEIA, A CONDUS SI DESFASURAT NEGOCIERILE SI SCHIMBURILE CORESPUNZAND TRAFICULUI SI “TROCULUI” DIAMANTE- ARMAMENT.

    Traian Basescu A RECUNOSCUT implicarea sa in marea criminalitate transfrontaliera organizata- schimb ilicit diamante- armament- in fata unor persoane (care, la randul lor, au vorbit).
    Unele persoane au verificat, prin mijloace specifice, respectivele afirmatii ale lui Traian Basescu- acestea dovedindu-se reale.

    2. In afara de implicarea in marea criminalitate organizata transfrontaliera, Traian Basescu se face vinovat de “TRADARE”- conform Cod penal, Titlul I, art. 155.

    Citez din Codul Penal
    Titlul I, INFRACTIUNI CONTRA SIGURANTEI STATULUI.:
    Art. 155
    TRADAREA:
    “Fapta cetateanului roman sau a persoanei fara cetatenie, domiciliata pe teritoriul statului roman, de a intra in legatura cu o putere sau cu o organizatie straina ori cu agenti ai acestora, in scopul de a suprima sau stirbi unitatea si indivizibilitatea, suveranitatea sau independenta statului, prin actiuni de provocare de razboi contra tarii sau de inlesnire a ocupatiei militare straine, ori de subminare economica sau politica a statului, ori de aservire fata de o putere straina, sau de ajutare a unei puteri straine pentru desfasurarea unei activitati dusmanoase impotriva sigurantei statului, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.”

    La conferinta “România în Uniunea Europeană. Cinci ani de la aderare”, Traian Basescu a declarat (transmis in direct de posturile TV, joi 2 februarie 2012):
    Citez:
    “pachetul “guvernanţă economică”(…) şi, în sfârşit, tratatul, pe care l-am adoptat în formă finală acum câteva zile, la Bruxelles, şi care urmează să fie semnat la 1 martie şi care încearcă să introducă generalizat disciplina bugetară. (…)nu este o politică naţională. Este partea “hard” a cedării de suveranitate, dar toţi ştim că este şi un exerciţiu “soft” în ceea ce priveşte cedarea de suveranitate.(…) se fac politici mai puţin vizibile, dar care sunt parte a unei cedări de suveranitate, printr-un exerciţiu “soft” de la nivel european. Deci s-a accentuat cedarea de suveranitate, dar ea este insuficientă(…) Şi paşii următori va trebui să îi facem destul de repede. Destul de repede, pentru că aici nu mai este vorba de interes naţional (…) eu nu mă feresc să spun că va trebui să avem curajul să spunem naţiunilor noastre că soluţia corectă este realizarea statelor unite ale Europei (!!! s.A.). Va trebui mai devreme sau mai târziu să ne punem cu toţii la un loc suveranitatea (!!! n.A.) pentru a crea suveranitatea Uniunii Europene (…) nu poate funcţiona (…) Europa socială. (…) Numai aşa vom putea fi parte a acestei Europe (…) a cărei suveranitate o consolidăm cedându-i fiecare câte puţin din suveranitatea noastră, câte puţin azi şi ceva mai mult mâine.”

    Declaratia publica a lui Traian Basescu indica foarte clar ca prin ceea ce a facut- si ceea ce intentioneaza sa faca- are ca scop stirbirea suveranitatii statului.
    Prin aceasta Traian Basescu se face vinovat de tradare.

    3. In Constitutia Romaniei sta scris , la TITLUL I “Suveranitatea” – citez:
    Art. 2 (1)
    “Suveranitatea nationala apartine poporului roman, care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum”
    si
    Art. 2 (2)
    “Nici un grup si nici o persoana nu pot exercita suveranitatea in nume propriu”.

    Declaratia publica a lui Traian Basescu indica, fara dubiu, ca, in mod constient, voluntar si premeditat, prin actiunile sale la care se refera fara echivoc, a exercitat si intentioneaza sa exercite, in continaure, suveranitatea in nume propriu, incalcand art. 2 (2) din Constitutie.

    In conformitate cu art. 2 (1) din Constitutie (deja citat) orice problema sau situatie care are sau ar putea avea legatura cu suveranitatea nationala- restrangerea sau cedarea (intr-un cuvant, stirbirea) tinand, indubitabil, de acest domeniu- poate fi reglementata DOAR prin vointa poporul roman.
    Actele la care s-a referit explicit Traian Basescu- si urmarile lor, pe care le-a expus fara echivoc- pot fi semnate si puse in opera doar daca poporul roman se pronunta explicit in acest sens, in urma consultarii sale prin referendum.

    Traian Basescu a luat decizii care implica suveranitatea Romaniei (dupa cum reiese din faptele sale si dupa cum singur a precizat) fara a consulta poporul roman.
    Prin aceasta se face vinovat si de incalcarea art. 2(1) din Constitutie Romaniei.


  10. astazi nu am putut ajunge la examen cu fiul meu cu handicap in carucior.universitatea la petrosani este undeva intr-un deal si pur si simplu nu am putut urca cu masina,fiindca nu era nici curatat nici aruncat cu nimic!la jumatatea drumului am inceput sa derapam si pa pa.am sunat asistenta d-lui profesor cu care avea examen si dansa a vb.cu dumnealui si va da examenul pe 19 februarie cu o alta grupa.si daca ajungeam nu cred ca putea sa scrie ca a vb. la telefon cu o colega si a zis ca era f.frig ca era gheata pe geamuri.primarului ridzi (sotul monicai)din petrosani nu-i pasa de acest oras.

  11. Reni Says:

    Sfarsit de drum pentru guvernul Boc. Parca vad cum Dl. Blanculescu se incalzeste pe margine….poate doar ministru sau chiar PM. Imi aduc aminte cum Dl. Blanculescu explica nu demult la tv cum Companiile Nationale din energie – ca doar ele sunt miza jocului cu FMI- sunt de fapt bugetare, nu autofinantate… Tot asa cum sunt Areva in Franta si CEZ in Cehia. Chiar asa „bugetare” tot vor trebui vandute grabnic, doar este criza in Occident


  12. boc a plecat.inca o victorie a celor din strada,la care a contribuit si opozitia cu blocarea parlamentului!
    marinarul va incerca dezbinarea usl.a si inceput prin invitarea separata la cotroceni.ma bucur ca nu au acceptat!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: